29 June 2011

fren or bestfren ?

kawan . ape tu kawan ?

kawan bukan macam ragbi. mula2 tangkap, dah dapat ditendang. 
kawan bukan macam pampers. habis pakai di buang. 
kawan bukan macam pelangi. hari cerah xde hari gerimis baru muncul. 
dan kawan bukan macam chipsmore, kejap ada kejap xada. 
kawan baek lak camne? ada beza ke dgn fren and bestfren? this is de difference . . .

KAWAN             :   tak penah tengOk kOrang menangis depan dia.
KAWAN BAEK :   dah beasa tengOk korang menangis and has the 
                               best shOulder to cry On.

KAWAN             :   they never ask anything to eat or drink.
KAWAN BAEK :   Share makan n minum dengan korang tanpa 
                               malu2 n geli2.

KAWAN             :   stil tanya ape num fOn kOrang even teap hari 
                               berjumpa
KAWAN BAEK :   Never ask ur phOne number cOz they can olwez 
                               remember it.

KAWAN             :  only knOw a few things abOut u. sumtimes nama 
                              ayah kOrang pOn diOrg tak ingat.
KAWAN BAEK :  jangan terkejut if 1 day diOrg boleh tulis 
                              biOgraphy of ur life stOry.


sangat berbeza kan antara kawan dan kawan baek. aku ada ramai kawan, tapi xsemua kawan aku tu is my bestfren. aku cuma ada sikit je bestfren dlm kalangan fren2 aku tu. nak tau kenapa ? sebabnya macam yang aku bagitau kat atas tadi la :)

jOm aku kenalkan bestfren2 aku yang kiut, cOmel, caring, and everything. seriuzly withOut them tempang la aku. . .


 
nOr akmahani a.k.a hOney. bestfren aku paling ganas n kebal. she owez make me want tO laugh. alwez ! dunnO why. 



nur badzlina a.k.a Eina . lemah lembut n manja gilO. anak mak kata kan. dlm kelembutan dia, ada ketabahan yg tersangat tinggi in herself. selalu pujuk aku bila aku sedih. owez mesej aku bila aku sunyi. tak kira masa. dia sentiasa ada untuk teman kan aku. hebat kan bestfren aku.

nOr farhana a.k.a perana. giler2 orangnyer. sangat kepOh. she is my bestfren dari zaman skul.
Maimunah a.k.a mOon. selalu jadi pendengar setia aku. dia tak pernah jemu dengar cerita aku yang tak pernah habis.




 Anis syazwani a.k.a Anys. sgt senget. bestfren aku msa kat kOlej until nOw. dia dah macam penghibur aku. selalu buat aku ketawa dengan lawak dia. caring ! sangat caring. selalu utamakan kawan2 dia dari diri sendiri. nice kan dia :)


CristiejOyner a.k.a jOy. dia sangat giler2. owez happy. selalu temankan aku ke mana2 je aku gi. selalu dengar masalah aku. telinga dia dah penuh dengan kisah aku.


nOr farhana a.k.a epa. senget jugak dia nie. cikgu segala ilmu kuning. she owez cOncern anything bOut her fren. bia dia tak dapat makan xpe, yang penting kawan dia makan. 


Natrah a.k.a Nat. rumate aku kat Unimas. even kadang2 dia macam macik2, tapi dia owez be with me. orang tengah bila aku got a prOb wit my chenta. haa dia lah jd tukang p'damai :)



Supriyati a.k.a yatie. minah paling gelabah. selalu make me happy dengan kegelabahan dia yang x menentu.




kak nisa
   
kak syida

kak sue

 Siti Nurul Nisa a.k.a kak nysa . Rashidah a.k.a kak syida. Suhaila Saruji a.k.a kak sue. diOrang bertiga ni dah macam kakak aku. selalu bagi nasihat kat aku bila aku diserabuti masalah.

abis da ? dah habis. nice and sweet kan my bestfren.

tO all my belOved bestfren, 
we believe in each other . . 
we exchange silly stOries . . 
we share pebret clOthes . . 
we rely on each other . .
thanx fOr everything ! thanx for being my bestfren. i lOve u Ol. i missss u ol rily much !


pssstttt . . . bestfren x bermakna x penah khianati kawan. ada jugak bestfren aku yang sanggup khianati kawan sendiri. sedih dapat kawan macam tu. tu kisah dulu. kalu boleh dah tak nak ingat lagi. tapi parut dari luka tu still ada. Teman yang 'berudang disebalik batu' adalah seumpama anjing ditepi jalan,yang ditujunya hanya tulang yang akan dilemparkan kepadanya,bukan tangan yang melemparkan tulang itu.


^__^


thanks for reading ! jangan malu-malu nak komen tau (◕‿-)

9 00 orang sedang berbuenO:

Abby Salvatore said...

nice entri...:)

✿ cik pieQa ✿ said...

tengs abby. i miss my bestfren :)

Anonymous said...

kawan ni ialah diri kita..cubit peha kanan, peha kiri x sakit pon

✿ cik pieQa ✿ said...

ibnubaba : hehe ! adjust ckit cObet paha kanan tanan kanan pOn ikOt sakit :)

Unknown said...

comel-comel je belaka gambar diorang ni hehehe...tapi betol gak kalau tak ada kawan memang susah hidup.pendapat ZouL la kan

✿ cik pieQa ✿ said...

@zOul : hee ! kawan2 saya cOmel2 belaka. betOl3 memg susah hidup kalau takde kawan :)

miss Jj said...

waaaaaaaaaaaa.....terharunyer beta masuk dalam list bestpren kak eka. baru hari ni terbaca sbb lama xbfb..slalu bbf jer. haha.

✿ cik pieQa ✿ said...

ngeee ~ mustila u owez be my bestpren tau. cayang kamOo lah :)

Anonymous said...

comelnyee aku. hehehe :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...