18 September 2011

perkara yang aku mampu dan tak mampu buat di bumi kenyalang

  1. mampu membazirkan air mata bergelen-gelen setiap hari sebab menanggung rindu yang berjuta-juta lemon. semangat? takde-takde. langsung takde. ke mana hilang aku pon tatau.
  2. tak mampu nak hapdet belog sendiri dan terjah belog orang laen setiap hari.
  3. mampu menunggu depan lappie berjam-jam loading citer korea sampai tertido.
  4. tak mampu ber muka buku setiap minit dan saat.
  5. mampu menghadap gambar suci mama abah dan adik-adik yang sama,berulang-ulang kali setiap hari.
  6. tak mampu makan makanan sedap-sedap dan menyihatkan macam kat rumah
  7. mampu bercangkung berjam-jam memberus baju, disebabkan rumah sewa yang tak de washing machine.
  8. tak mampu menonton drama korea secara online sepanjang hari cuti disebabkan takde streamyx di rumah sewa.
  9. mampu hidup dalam suasana suram dan muram semata-mata nak jimatkan letrik umah sewa.
  10. mampu hapdet entri ni dalam masa tak sampai 5 minit. almaklumla, berukband ada 1 je kat rumah nie. kongsi la der. sila pamerkan wajah simpati.

rindu mereka bagai nak pecah otak. (-.-)


Psssstt . . . nak atau taknak, secara rela atau dipaksa, dah dekat seminggu aku memastautinkan diri aku di bumi kenyalang.



thanks for reading ! jangan malu-malu nak komen tau (◕‿-)

10 00 orang sedang berbuenO:

kura said...

amboi. betul betul homsik ni. tak apa akak, ibadah tu pg belajar jauh jauh. heheh

mizz nyz said...

kesiannya cigu wawa...cigu kuatkn semangat unx bljr...kiki inilah perkataan yg cigu selalu ckp dlm klz sebelum exam UPSR...(chaiyok) :)

SimplySeoul said...

kesiannya homesick...jgn smpai habis airmata tu.

yana-feehily said...

huhuhu..ciannya wawa. jgn sedih2 tau..

El-Janna said...

amboi homesick ye...^^

kita pun...

✿ cik pieQa ✿ said...

@kura : huhu ! tersgt homsik. tp masa mula2 la. lama2 kat cni bila dh jupa kawan2 semakin sembuh pnykit homsik. hehe

✿ cik pieQa ✿ said...

@mizz nyz : oh dear ! thanx so much. yeah! chaiyOk2 cigu wawa. hehe !

✿ cik pieQa ✿ said...

@SimplySeoul : huhu ! mujur boleh topup blik air mata ;p

✿ cik pieQa ✿ said...

@yana-feehily : oke kak ngah. i will :)

✿ cik pieQa ✿ said...

@El-Janna : gimme paif meh :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...