27 January 2010

~pertemuan & perpisahan~

Pertemuan kita di suatu hari..
Menitikkan ukhuwah yang sejati..
Bersyukurku kehadap Illahi..
Di atas jalinan yang suci..
Namun kini perpisahan yang terjadi..
Dugaan yang menimpa diri..
Teman betapa pilunya hatiku..
Menghadapi perpisahan ini..
Pahit manis perjuangan..
Telah kita rasa bersama..
Semoga Allah meredhoi..
Persahabatan dan perpisahan ini..
Teruskan perjuangan..
F
ebruari thn 2009,dtg seorg guru ke skolh baru aku..ms 2 dye br b'umr 21 thn..graduation from uitm arau..dye dtg utk mngajr subjek english year 4,5,6..beg kartun xpernah renggang dr dye..suara dye n style dye jln pon dh nk mcm kartun,tp maintain kiutt...
bila aku tgk dye teringt diri aku ms kli pertama m'jejakkn kaki ke skolah tu..aku selalu dikata kanak2 xmaced jd ckgu..dtg sekolh galas beg minnie mouse..
http://emo.huhiho.com
cmne dye dok bwk beg katun2 cmtu gak la aku dl ms seumur dye...cma skrang aku cm dh maced cikit kot..hihi~
mula2 tgk dye npk cm pendiam..spth kita tnya sepatah dye jwb..hari demi hari berlalu,dye dah mula mnunujukkan sikap dye yang sbnar...dye yg aku sgka kn p'diam dan brat mulut rupanya seorg yg agk giler2 dan kecoh orgnyer..bila dh stat dye gelak kompom riuh bilik guru..itulah dye siti munirah bt mat nawi..
lua kelas giler2 tp dlm kelas garang nyer mngalahkan singa..pembaris kayu panjang x pernah leps dr tangn..yg penting dye sgt punctual!ckup msa,dye akn mula b'jln dgn pmbaris kayu ksygn dye..kdg2 bila tgk dye terasa nk gelak sbb kelakar..
aku dgn munirah xdela rapat..tp kitorg slalu usik mngusik..shari xusik2 memg xsah..bile kami dh mula merapek kua la gelak ketawa xhenti2..
tp hari ini 27 januari 2010,dye trpaksa tingglkn kami demi meneruskan perjuangnnya..
sedih tu xleh nak kata lagi...budk2 sume menngis..dr drjh 1 smpi drjh 6..sume nyer mnangisi pmergian 'teacher mun'..termsukla aku..esok xada lgi usik mngusik antara aku dan mun...
sedih sgt..terasa satu khilangan...http://emo.huhiho.com
mun cyg,smoga kita berjumpa lagi..teruskn perjuangan mu,smoga berjaya..all de best 2 u..http://emo.huhiho.com

thanks for reading ! jangan malu-malu nak komen tau (◕‿-)

0 00 orang sedang berbuenO:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...