23 January 2010

:: saya mesti hidup dengan Islam ::

petang semalam ada meeting guru d skolah..sblum stat meeting kitorg adakn usrah rngkas t'lbih dulu..tajuk usrah hari nie sgt2 mnarik bg aku…… "SAYA MESTI HIDUP DENGAN ISLAM" bila dgr tjuk ni aku rs cm beasa je..tp bile dgr ulsn bout dis topic,baru aku sedar yg sbnrnya bnda nie x sesimple y kita sgka..mgkin tjuk nyer nmpk cm beasa tp mksudnya sgt lah mndalam... syukur alhmdulillah sbb kita dilahirkan sbagai islam..islam yg sejati..tp bila pikir blik adkh kita m'besr sbgai islam yg sejati..adakh mtlmat hidup kita benar2 krna islam atau islam itu hnya t'letk pada nma...(aku b'muhsabah diri sketika.....) my mudir said.... kita t'bhgi kpd 2 golongn..satu nya ialh golongn kafir..golongan yg hidup untuk kemewahan dan keseronkan dunia semata2..satu lagi tu golongan islam...kalau kita t'golong dlm golongan satu lg iaitu glongn islam,hidup kita,p'buatan kita n ape je yg kita lakukan sumenyer krna ALLAH S.W.T... hmm aku fikir lagi...aku brada di golongan mana...insyaAllah aku akn sntsa mmp'baiki dri utk brada dlm golongan islam.... pendek kata..... klu nk hidup dengan islam,aku mesti sntiasa ada p’hayatan terhadap islam…bila xada p’hayatan dlm islam,tu lah yg berlaku nya gejala social n mcm2 perkara burk di muka bumi nie….hmmm……. "Islam tak perlukan kita tapi kita yang memerlukan islam" menarik kan...kat sni aku fhm mudh je klu kita nk hidup dgn islam..asas utk hidup dgn islam ialah akidah..klau kita hidup b'landaskan Al-Quran & As-Sunnah, kita akn sntiasa brada di landasn yg btul..InsyaALLAH ........Wallahua'lam.........
thanks for reading ! jangan malu-malu nak komen tau (◕‿-)

0 00 orang sedang berbuenO:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...