29 October 2011

Jangan Sampai Aku Humban Kau Masuk Lombong


tarik nafas !

hembus !

tarik nafas !

kentut !

arghhhh !

Istighfar ! Istighfar ! Istighfar !

kenapa aku perlu hidup sebumbung dengan orang KEDEKUT lagi BERKIRA macam kau.

kau sesuka hati nak pertikai , kenapa mintak duit banyak ni dan banyak tu. 

kau sesuka hati pulak tanak bayar sama macam orang lain bayar. 

boleh pulak kau check-check harga barang-barang rumah yang dah orang lain beli. 

sanggup pulak kau pertikai ke mana barang-barangnya. 

eh, kenapa kau berkira melampau-lampau sangat nie?

memang la kau tak nampak barang nya, sebab kau tak pernah amik kesah.

kau duduk rumah jadi pak tunggul, menunggu , menadah tangan , nganga mulut mitak disuap.

yang pecah otak kira duit sampai tercabut-cabut bulu hidung tu, kami.

yang tebalkan muka pegi ketuk pintu sume bilik kutip duit rumah pon kami.

tukang check barang dapur, kami jugak.

angkut beras 20 kilo berjalan balik rumah sampai berterabur segala sendi lutut kat tepi jalan tu pon semua nya kami.

kau kat rumah apa kau buat. tunggu dan tunggu. barang sampai kau guna, bila barang tak ada, kau tanya kenapa habis dan bila nak beli.

tolonglah tolong! cuba kau belajar dari wOnderpet cara untuk bekerjasama. jangan asyik nak berkira je.

apelah sangat dengan seringgit satu hari. itu pon kau nak berkira?

atau kau nak kitorang humban kau , kau dan kau masuk lombong baru kau , kau dan kau nak sedarkan diri.

hais !

Istighfar ! Istighfar ! Istighfar ! 

Puh Puh Puh !


Pssstttt . . . cari housemate harus cari yang sekepala. bila kepala tak sama, inilah akibatnya.
padan muka aku !



thanks for reading ! jangan malu-malu nak komen tau (◕‿-)

36 00 orang sedang berbuenO:

ibnuismaini said...

Dulu time study n dduk rumah sewa, dpt member camtu gak.

Sabar je la. Mmg rasa nak humban dia masa tu. ha3.

Apa lagi, humban la... >:)

cik bulan said...

hurm..aku rela dok satu umah aku sorang..tapi nk wat guane..=(

susah an klo lain2 prangai ..grr..

lia said...

banyak2kan bersabar .

miss adell said...

sabar..sabar.. haha.. biasala tu.. mesti ada org mcm tu bila hdup serumah.. :D

ShErA said...

sabar2... inilah yg biasa jadi kalau terlebih berkira... susah gak hidup dgn org mcm ni

kura said...

wah. sabar...............

syahirooAhmad said...

Hahahahahha,... luahan hati yg sgt ohsem!!! harap2 minah tu dgr ye dok .. huhu.. ~

zer0xs said...

hahahahahahaa

Aqiim said...

sabar2 :)

Adylia Qarissa said...

assabarul minaliman... heheee..

orang tak sama ngn kita..even rambut sama color hati lain-lain :D

aisya said...

sabar2.. huhu

Wadi AR said...

tulahh, kan da besar kecik besar kecik gua tengok lu

aleen aiden said...

hu3,memang sakit hati klo duk dengan org nih.sabau ye. :)

cik ungu said...

kate je la kamu mengidam nak duk serumah ngan ahkak kannn...

bawak bertenang ye.

sila isi borang application skrg.

sila..sila..

Santri T.P.I.N.I said...

perangai org ni macam-macam...kalau dapat yg sekepala memang best!...biasa org lelaki ada jugak mcm ni..

Santri T.P.I.N.I said...

banyak-banyak sabar yer...dugaan tu nak uji iman kita!

✿ cik pieQa ✿ said...

@ibnuismaini : andai mampu dihumban, skrg jua ku humbankan mereka.

namun hati suci yang penuh rasa perikemanusiaan mengatasi segalanya.

kutabahkan jua hati melayan karenah si kedekut tahik hdung masin tu !

✿ cik pieQa ✿ said...

@cik bulan : itu lah.
kalau lah bapak aku jutawan duit beriban, nak je aku buat macam tu. tapi takut jugak klu dduk sesorang. hek3!

✿ cik pieQa ✿ said...

@lia : yeah ! itu yan sdg cik pieQa lakukan !

✿ cik pieQa ✿ said...

@miss adell : yea! moga Allah campakkan kesabaran stinggi gunug kat mangsa2 si kedekut nie

✿ cik pieQa ✿ said...

@ShErA : sgt susah shera ! huhu !

✿ cik pieQa ✿ said...

@kura : yez kura. sabar jela tunggu kura nie. lambat. hehe !

✿ cik pieQa ✿ said...

@syahirooAhmad : itula sgt mengharap mereka tahu. tapi apekandaya mereka kurang arif tentang kejudan belog melOg nie. hoho !

✿ cik pieQa ✿ said...

@zer0xs : hais ! sape suruh gelak. harus menanges tanda simpati. cepat nanges.

✿ cik pieQa ✿ said...

@zer0xs : hais ! sape suruh gelak. harus menanges tanda simpati. cepat nanges.

✿ cik pieQa ✿ said...

@Aqiim : yaa ! harus sabar kan.

✿ cik pieQa ✿ said...

@Adylia Qarissa : betOl3 ! :)

✿ cik pieQa ✿ said...

@Wadi AR : haha ! besar kecik besar kecik. comel huduh cOmel cOmel kan ko tengok aku .

✿ cik pieQa ✿ said...

@aleen aiden bukan takat hati. jantng pundi kencing sume ikut cedera. huhu !

✿ cik pieQa ✿ said...

@cik ungu : ohemji ! mitak borang ahkak .

✿ cik pieQa ✿ said...

@Santri T.P.I.N.I : eh orang laki pon ada yang cmni. ingat kan perempuan je. isk3!

bukan retis said...

istighfar...istighfar... :)
bese la tu..dlm stu umah xde yg sekepala punya..ckpla ade sorg dua..huhu

F U N F A B U L O S I T Y said...

banyak2 bersabar ye awk...
harap2 dapat bertemu kawan yang macam paris hilton tu...hari2 free..hehe

Cinta Hatiku said...

Assalamualaikum... besa la... lain org lain ragamnya.. sy pun dh pernah kena ngan x-housemate dlu... tp sabar je.. xtahan kluar je dr umah tu...

yana-feehily said...

huhuhu..suh la dia kelaur je wawa..menyakitkan hati je..

a r i l said...

ce sabor ce sabor..ngeh3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...