01 January 2011

end of semester break !

uwawawa ! cuti suda habis. tamau2 !
Ding dOng ! Tengs !
. . .17 nOvember 2010 --> 2 Januari 2011. . .

Pejam celik !  pejam celik, dh ckup sbulan setengah aku kt umah m’habiskan cuti sem skaligus m’habiskan boraih kat umah aku nie. Uwaaaaa! Knape la kejap sgt msa ni b’jalan. Lagi dekat nk fly lg berat hati aku nk jauh dr mama. Siyesly aku xpuas lg tgk muka mama ngn abah aku tao ! huuu !

Sbulan cuti aku dOk kat umah, Makan. Tido. Masak. Kemas umah. basuh baju. Jd driver mama. Bergumbira riang ria dengan adik2. M’habiskan duit mama ngn abah, mitak tOpup la itu la ini la. Hehe ! Tu jela keje aku. Nk keje, dh mama ngn abah x bg. So b’kerja dgn mama abah la kat umh. Tp untung jgak, ad hikmah mama xbg aku keje. Aku leh spend time spnuhnya ngn fmily. Siyesly cuti sbuln stgh ni x b’renggang lngsung aku ngn mama, abah n adik2. Masa cuti aku manfaat kn spenuh2nya b’sama mama abah n adik2. Tu yg jd makin malas nk angkat kaki blik Sarawak tu!

dOk umah xde keje aku main scrabble ngn adik2. Seap tipu diOrg,aku create word yg xwjud di muka bumi. Skali diOrg bkak dctionry cri wOrd tu, kntOi la aku. Haha!
Layan saidina dgn adik2. Diorg seap kagum kata aku terror maen. Teap kli maen aku menang. Jd billiOnaire. Adik2 aku seap tkOt nk maen ngn ak, tkut diOrg bankrupt. padahal diOrg x to aku curik duwet bank sbb tu aku asyik jd jutawan. Haha ! sOri aja, ajat, ajib, alif n adik lya. Haha! Sape suh kOrg bia kalOng jd bank.
haha ! bukn slalu ley buli adik2. Aku maen kad UnO dgn diorg. Sape kalah basuh pinggan, kemas dapur. B’gegar rumah lawan2 jerit ‘UNO’ n ‘UNO GAME’ Haha ! best giler aku selalu TER menang. So aku t’lepas drpda denda basuh pinggan n kemas dapur. Untung kan ada ramai adik nie.

Pastu bOring2 bawak diOrg gi mkn kfc ngn, adik aku yang belanja. Haha! Thnx aja n ajat! Muuaah! Hehe!
Makan pizza ramai2 depan tv. Part berebut pizza paling best! Hehe!
kOmpom aku mkn lebih. Haha!
gOreng ayamas smpai “hitam melepak”. Haha! Telan jugak sbb nk jga hati Aja. Dye yang gOreng. Banyak lak tu dye gOreng. Adui ! Tp best gilo makan ayam gOreng yg agak “hangus2” smbil m’jerit tgOk cite hantu dgn adik2. miss dat mOment !
mlm2 xde keje, lapar2 aku bwt char kteOw. Letak cili padi siOt. Skali makan, asap kua kat telinga. Giler pedas. Mujur abah xde g surau. Klau x, kOmpOm kena perli ngn abah. Abah musti kata, aku nk bunuh org bwt kteOw pedas gitu. haha! Tp mama cOol je mkn. Sbb mama memg suker pedas. Kurang asam, adik2 aku sume bOikot tanak makan, pedas ! haha! Tp ajat paling best, dye telan jer kteOw pdas aku tu. lOve u ajat. Haha!

Ada lagi. Kua shopping ngn mama. Pastu trik2 muka majuk sbb jalan sesak xdapat crik parking. Hehe! Cian mama kena tgOk muka masam aku yg memg sdia buruk dah. *sOri mama stress tgk jalan jam keta byak2* huhu ! pastu pagi2 kena fire dgn abah. Hehe! Anak sulung tp bangun paling lambat skali. *sOri abah, kaklOng syOk sgt tido kat umh pluk bntal ksyangan tu yang sOkmo tido xsdar mana* hehe ! maen masak2 dgn mama kat dapur. Mama pOkpek2 kat aku cmtu x kena lOng bwt cm nie. Hehe! Uwh rindu nk makan maskn mama yang superb.

dOk kat umah, tengOk tv ngan adik2 smbil teka2 iklan ngn diOrg. Best weyh!
Jalan2 pusing pantai malam2 dgn adik2 tgk org smbut new year, tgOk kereta2 kena srbu dgn pgawai jbtn agma, tgOk rOdblOck mlm thn baru, tgOk bunga api, kua makan2 dgn fmily. Best3!

Aduhai cuti2 kenapa cepat sgt hbis. Xpuas lg aku bergumbira riang ria b’sama mereka. Huuhuu! Xpela ape nak buat, xkan nk cuti smpai sethun lak kOt kan. Melampau tuh ! p’juangn hrus ditruskan. Yeayeah!

papepOn cOnclusiOn nyer di sini. . . Even cuti sem sbuln stengah je, aku enjoy sgt. Thanx abah, mama, amien, aja, ajat, ajib, alif n adik alya. I lOve u Ol. Cinta sayang kamu sume !



thanks for reading ! jangan malu-malu nak komen tau (◕‿-)

0 00 orang sedang berbuenO:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...