26 December 2010

bulan malang !

 Dengan ini aku m’iktirafkan bulan 12 thun 2010 sebagai bulan yang malang bagi aku. Huhu! Hari tu tengah2 bulan hp aku masOk workshop. Ntah ape problem screen hitam je. tOlak trik slide tetiba jd cam imej ngatif lak. Merah + hijau jer. Xnmpk pape. Dh mcm phone b’hntu kOt. Bnyi calling bunyi msg tp xnmpk pape. Pegi workshop tnya mkanik, mkanik kata problem riben. Repair RM130. Huhu! sblOm nk anta wOrkshOp bnyk kli gak aku piker. Yela aku blaja lagi. Duit kOmpom 100% b’harap kat mama abah. Cuti sem sbulan stgh dOk umah je xgi keje pOn *mama aku yg xbg bukn aku xnk*. So bila dh dOk umh je xdela income tetap kan. Nk tOpup pOn “paw” kat mama ngn abah. Akhirnya dengan muka pnuh simpati aku tnjuk la hndset ksyangn aku tu kat mama *anak mama katakan*. Hee! Aku pOn..
Senyum, xperlu kata apa2! Mama kata,

“pegi la anta kedai repair. dOk tnjuk kat mama, bukn mama leh tOlong repair pOn”.

Hik3! Sukenyer aku. Tp xtnjuk sgt la. Dlm hti syiOk giler tp muka dOk buat kesian xhbis lg.

“mahal ma, dye punya riben rOsak,jd cm hp mama hr tu *m’ayat libatkn mama skli*. Kena 130. kalong xde duit *smbil t’sengih mcm kerang xbape nk busuk*.

Tetiba mama jerit, “ambOi2, sblum nie duk mitak kat sape!” kuang3 amik ko sapieQah! ( test pOwer kunOn ) ;p

( Tamatla kesah tengah bulan )


Dan skarang kesah hujung bulan pulak. Lpas satu2. My beloved lappie. Huwawa! Sbnrnya lappie ni dh tnjuk prngai ms kat srawak lagi. Tp x kritikal lagi. Btery lappie aku sblum ni bleh b’tahan dekat 4 jam. Tetiba jd sewel. Dh mula bad, sejam je dh lOw. Day after day, xsmpi stgh jam mati. Sengal! Mula2 aku sabar lagi, xpe la nk bwt cmne kan. Tgu duwet PTPTN la bru repair. (kunOn xnk nyushkan mama abah lagik la) skali kemarin dlu lappie aku btOl2 nazak. Bru lpas cas xsmpai 5 minit, lOw. Btry empty. Argh! Geram! Jawb nye kna la aku anta g Ospital gak. Mjur kna thn kat wad biasa je. Anta pagi, tghri dh leh amik. Just tukar btery baru. Tp btry baru pOn ingt cm btry energizer ker. Aku bajet xsmpai satus. Skli tnya RM 230. Yes! Padan muka aku. hadOi! Lappie adik aku screen crack, RM 700!
(mamat tu lg sengal, laptop bli bru 3 bulan dlm wrnty lagi dh crack)

Lagi la aku srba salh nk mitak. Min punye lptOp RM 700, aku RM 230. Oits! dh bley bli nOtebook baru sbuah kOt! Tp apekan daya,

terlajak kata bOleh cOver terlajak anta kat kedai ko tanggung la sendiri!

Aku pOn mengadu2 manja la kat mama. Nk gto abah xbrani. Hehe! Akhirnya 
buat b’puluh2 kali nya spnjang cuti sem ni, aku nyusahkan mama lagi. Huwaaa! Mama kua duit lagi utk aku. Serentak lak tu amik lappie aku ngn min. Mama! kaklOng sayang mama! Muah3!
gilO btOl bulan nie. Memg malang. Dh la result cm cun macam mOnyet betina yang dh lanjut usia, handset ksyangn rOsk, lappie rOsak. Adui! Bertimbun2 dugaan.

battery aku yang disahkan m'hidap pnykit jntung. dats why xdpt b'tahan lama. sedih kan!


tamatla riwayat kamu!



~ December 2010 akan ku kenang kau dlm ingatan ~



thanks for reading ! jangan malu-malu nak komen tau (◕‿-)

0 00 orang sedang berbuenO:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...