04 March 2011

putar putar sampai terbelit

Antara lelaki and perempuan, sape paling pandai dalam bab memutar belitkan fakta. Sape sape? Cer citer cer citer.
Based on my experience, rasanya golongan yang pakar memutar belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya diOrg yang bersalah ialah LELAKI. Stuju x stuju x? Bagi diOrg, putar belit ni xpe asalkan gegurl ni p’caya alasan tu and diOrg scra autOmatiknya terlepas dari  kesalahan sendiri. Aku kata gini bukan saja2 nak mendeskriminasikan kaum lelaki, tidak sesekali, percayalah! tapi selalunya memang mcam tu la kan. Guys, jgn marah aku naa.
Eh tp xb’mkna perempuan langsung xde yg putar belit. Ada2. Kadang2 sakit hati jugak bila perempuan putar2 belit
nie *aku selalu jd mangsa*. Cuma putar belit perempuan nie biasanya ktegOri ringan2 je xde sampai thap bahaya seperti lelaki. teettss! Aku rasa la kan PEREMPUAN punya putar belit bukan penipu ke apa. cuma kadang2 diOrg tak cakap straight
fOrward *aku di antaranya*. Tp tak semua perempuan ni putar-putar. ada jugak la yang straight forward tapi mesti ada sikit la yang dia akan twist supaya lelaki fikirkan betOl2 apa yang dia cakap tu.
Beasala perempuan kan
PEMALU *sekali lagi ditegaskan, aku di antaranya*. diOrg bukan cakap putar-belit tapi ini dah memang salah satu sifat yang Allah jadikan pada diri diOrg
*skali lagi termasuk aku*. Slalunya belit2 kaum prempuan lebih kurang cam nie :

--> ''Saya tak lapar. tak pe la. saya minum je sambil temankan awk" 
Hakikat sebenar : "memang aku xlapar. tapi rsa mcm nak makan something"
lelaki pon pikir : "xpela, kalu dye taknak makan. nak diet kOt."
Solution : order je. perempuan ni suka cOntrol ayu n malu2. tapi jangan lak order yang over-over. biasa2 sudeyh! asalkan dye nampak effort kOrg nak suruh dia makan.
  
--> "  saya tanak jumpa awak! xde maknanya kita jumpa'"  (situasi tegang dan marah)
Hakikat sebenar : "matilah aku kalau dye ingat aku betOl2 tanak jupe. pjuk la aku, kOmpom aku oke"
lelaki pOn pikir : "oke, fine. sukati ko la, tanak jumpa sudeyh!"
Solution : sila jangan jump to cOnclusion oke. kalau tanak jumpa tak apa. tapi sila tnjuk effort memujuk dengan call or sms. hati perempuan kan cepat sejuk.

--> "  saya dah penat. kita buat hal masing2. saya xkacau awk lagi dan awk pOn jangan ganggu saya lagi"
Hakikat sebenar : "biar dia tahu dye salah. bia dye tahu betapa sakitnya hati. laen kali buat lagi! pujuk dulu, baru oke!"
Lelaki pOn pikir : "fine. nak break sgt. no hal! chOw"
Solution : jangan macam tu. macam biasa bagi dia cool down dulu n try to pujuk dia n hiburkan hati dye.


perempuan ni mudah je. dia bukan tak nak cakap straight forward cuma dia suka nak bagi lelaki berfikir apa yang dia nak sebenarnya. bukan susah pun. setiap apa yang perempuan cakap pada lelaki ni. lelaki perlu fikir 2 3 kali. Ciptaan Allah sempurna kan. Allah ciptakan lelaki jenis straight forward. And perempuan sebaliknya. takkan la perempuan pun straight forward juga kan? tak 'pelangi' la dunia ni.


Pssstt. . . dialog kat ats tu adlh reality. Aku pOn selalunya mcm tu. Hehe! Shy2 cat a.k.a putar putar kasi putar :)



thanks for reading ! jangan malu-malu nak komen tau (◕‿-)

0 00 orang sedang berbuenO:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...