22 December 2010

my ideal man

Semalam aku dpt satu sms. P’hntar sms tu tnya kat aku, “awk, ape ciri2 lelaki idaman awk. Klu awk nk kawen, awk nk plih lelaki yg cmner. bOleh x klu sy nk tau.” Kuang3! Aku terkedu. Aku jwb balik, “rhsia! xleh gto awk sbb sy malu. Malu tkut kalau2 awk kata taste sy ni *melampau2 a.k.a ngada2* lak. Padahal sy sndiri pOn xbape nk semenggah. hehe!”

Tp hakikat sbnarnya, dalam erti kata yang lainnya,aku sndiri xleh nk list lg. xpenh t’pikir lak pasl laki2 idman neyh, tu pasal xleyh nk gto. Asal kn b’agma islam n baek hti ak trima je. Hehe! Tp alang2 dh kua sOaln gitu nak plak aku meng’list’kan ape la ciri2 llki idman aku spti yg t’kandung dlm sms y aku trma.

First skali paling pnting mustila b’agama islam kan. Xkn aku nk pilih hindu pulak kan. Ish!

Beriman. Penting jgk tu. stakat b’agma islm je tp x b’iman xde mkna jugak.

sOlat kasi cukup 5 waktu. Kdg2 beriman sume dh tp sOlat tgal2 jgak. Sbbnya aku ni suka melbih2kn tidO. So teman shidup smti aku ni bOleh la m’ingt2 kn aku. Heret2 aku ke surau slalu. Amiin~ ^_^

sentiasa b’sedia utk jd imam. Ni antra syrat paling utama.  M’jd idaman aku sjk di bngku skOlah *kegedikan t’lampau*. Bukn ape, nk jd pmimpin dlm keluarga mestilah pandai pimpin sOlat t’lbih dlu kn. So, bOleh la kita sOlat jemaah steap hri kan :)

hOrmat ibunya. Sbb kata org, lelaki yang m’hOrmati ibunya ialh lelaki yg m’hormti kaum wanita. *ska tgk lelaki yg suka mnja dgn mak dye, suweeet sgt!*

Bebas merOkok. Aku xnk jd perOkok pasif. Aku juga xnk husband aku sakit kerana rOkOk. Klu bolh aku xnk ank2 aku m’besar dlm kawsn merokOk. So, sila pilih, saya atau rOkok? :)

cOol n penyabar. Jauhkanla aku dr lelaki yg panas baran. Sgt takOt. Mntak smpang mlaikat 44!
Jujur. Saya xsuka lelaki yang suka menipu. Sbb sy ni kuat cmburu. Bila awk mnipu, nnti sy pikir yg bukan2. Klu nk tipu, bgtau awal2. Boleh kita sama2 lawan tipu. Adil kan? :)

B’tanggungjawab n pemurah. Kena tau tugas sbgai ketua dlm fmily. Jgn sume harap kat kaum wanita jer. aku allergic ngn lelaki yg kedekut taik idung masin. eee xsuker!

Rajin a.k.a ringan tulang. The best example is my daddy :) klu hr cuti xkeje, abah musti tOlong mama masak kat dpur. Sweet! Abah tolong mama lipat kain. Berdable2 sweet! So dats why aku berangan2 ditemukan lelaki yg rajin n ringn tulang. Hehe!

Tengs! ckup 10 suda. Ciri2 yg laen2 y xt’snarai tu masih bOleh cOnsider. Hehe! Cam mngada2 dan m’gedik2 lak entri ni. Tp neber mind la. Its normal. Sume gurl kat dnia nie mesti ada lelaki idaman masing2. Hehe! Mcm aku gak la kan. smOga aku m’dpat suami yang sOleh yang dpt m’bimbing aku utk m’jd wnita sOlehah d dnia & akhirt. amiin3! :)




eh, yg nie ker? nie la hero aku. *in dreams* hehe!



thanks for reading ! jangan malu-malu nak komen tau (◕‿-)

0 00 orang sedang berbuenO:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...