07 December 2010

renew azam di tahun baru


huu! pejam celik pejam celik, dah masuk tahun baru. rasa cam baru smlm je aku menyenaraikn azam baru, blum sempat t'laksana pOn lagi, dah masuk lak tahun baru. selamat datang awal muharam :) Alhamdulillah, aku masih diberi pluang untuk terus menikmati kehidupan semntara yang dipinjamkan oleh Allah yang Maha Esa.

bila dh tahun baru ni, mula la aku pOn mrangka azam baru utk tahun baru. hais! tp bfOre aku create azam yg baru, kena bwt review azam lama dlu. buat spOtcheck mana yang dh b'jaya dicapai n mana yg belum. azam2 lama yg msih blum t'capai, akn aku bawak ke tahun ini. .
check it Out ((:

AZAM TAHUN LEPAS

1.   xmau tinggalkan sOlat tanpa sebab ( 90% successful ) *biasanya yang t'tinggal tu sbb    t'lebih tido. xlain xbukan -subuh-*

2.   puasa sunat every mOnday n thursday ( prOgress in 30% je kOt ) *b'jaya dilaksanakan awal2 thun je. masuk tgah2 tahun t'gelam timbul*

3.   aku nak jadi anak sOlehah kat mama ngan abah aku. azam ni memg sentiasa di bawa dr tahun ke tahun. tp utk tahun lpas rsa nya ( 100% success kOt ). *mgkin sbb umur dh mkin banyak so aku pOn dah makin maced sekaligus tahu berusaha untuk menyenangkan hati mama n abah*

4. nak sambung degree jugak xkira papepOn. (100% berjaya dicapai) *kena campak ke sarawak akhirnya. padan muka aku*

5.   nak makan banyak, banyak dan banyak sbb nk naikkan berat badan - 60 kg ( 95% je). *last aku timbang berat on 30 nOvember. 59kg je. xckup 1 kilO je lg. huh!*

6.   xmao cari gado dgn my chenta, Mr.AfiQ Amzar Zainal. (50% b'jaya dlaksana ) *xdpt diselamtkan. aku kuat jelez. setiap minggu ada je kes yang aku bangkitkan masuk dlm our lOve cOurt. huhu! maafkan saya cinta*

7.   nak belikan handphOne kat mama. ( 100% succcessfull.yeay! ) *bangga nya aku masa tu. gunakan gaji aku sndiri utk belikan hadiah mahal tu kat mama*

8.   nak buat kOrban ( 0% ) *xdpt dilaksanakan sbb aku further stadi, so xde lagi gaji bulanan masuk kat aku*

9.   azam paling gempak! aku nk jd gadis yang matang yang ayu lagi mengayukan.
(50% jer b'jaya) *50% tu utk ayu je. haha xley blaaa. part matang aka maced tu xb'jaya cikit pOn. msih banyk kritikan yg aku trima mngatakan aku xmaced prangai cm budak2. adOyai*


huh! see. byk lagi azam aku thn lepas yg masih blum dpt ak capai. 3 je dr 9 azam aku yang b'jaya spenuhnnya. 6 lagi masih d awngan. thn ni b'ganda2 la jadi nyer. so aku kena bawak azam 1,2,5,6,8,9 ke thn baru. memandngkan dh ada 6 azm yang memg sdia ada dh, so ak nk create cikit je tmbh. xley byk2 sgt kang 1 pOn xjadik. . .huhu!

AZAM TAHUN BARU

1.   xmau tinggalkan sOlat tanpa sebab

2.   puasa sunat every mOnday n thursday in a week

3.   nk naikkan berat badan - 60 kg 

4.   xmao cari gado dgn my chenta

 5.   nak buat kOrban (kena stat kumpul duit dr skg. yeah!)

6.   jadi aku nk jd gadis yang MATANG_MACED yang ayu lagi mengayukan

7.   nak study hard. xmO maen2 dah. siyes! serik sgt2.

8.   x mO borOs. akan cuba jimat jimat dan jimat!

9. xmaO mengata2, mengumpat2, mengutuk2 org laen.

10.   amar ma'ruf nahi mungkar. I'Allah :)

titik ! ckup dlu 10 azam baru di tahun baru. klu bOleh thn baru nie aku nk cpai sume 10 azam tu.  Insya-Allah!








Salam Maal Hijrah to all!
Life has to gO on and it will gO on, until my last breath. Insya-Allah!
May Allah always with me thrOughOut my jOurney in diz life..amiiinn~ ^_^

thanks for reading ! jangan malu-malu nak komen tau (◕‿-)

0 00 orang sedang berbuenO:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...